Auris Dr. M. Polanoschool Aurislogo

Contact


Bezoekadres
Guido Gezelleweg 12
3076 EB Rotterdam
Elly van Galen:
e.v.galen@auris.nl
(010) 204 15 15

Deel deze pagina


Stel een vraag

Leerlingenzorg en ontwikkelingsperspectief

Jaarlijks kiezen wij per groep de leerroutekaarten uit en voor iedere leerling een ontwikkelingsperspectief (OPP). Hierin staan doelen die we willen behalen per groep en per leerling. Wij streven naar een zo hoog mogelijk eindniveau van de leerling. De leerkracht en de logopedist stellen het ontwikkelingsperspectief op. Zij doen dit op basis van dossiergegevens en de onderwijsbehoeftes van de leerling. Het OPP bespreken wij met de ouders. Twee keer per schooljaar gaan we na of de leerling de doelen haalt tijdens een groepsbespreking. Wij bespreken dit met ouders.

Op onze school werken we met vier uitstroomniveaus:

Gevorderd
Deze leerlingen gaan na de Dr. M. Polanoschool naar VMBO-T of HAVO

Basis
Deze leerlingen gaan na de Dr. M. Polanoschool naar VMBO-basis of beroepsonderwijs

Minimum 
Deze leerlingen gaan na de Dr. M. Polanoschool naar VMBO met LWOO en praktijkonderwijs

Voortgezet speciaal onderwijs
Deze leerlingen gaan na de Dr. M. Polanoschool naar het speciaal voortgezet onderwijs

  • Welkom
  • Welkom

    Wij vinden het belangrijk dat iedereen welkom is en zich ook welkom voelt bij ons op school. Wij passen daarom de omgeving aan aan de behoeften van de dove en slechthorende leerlingen en medewerkers.
  • Tweetaligheid
  • Tweetaligheid

    De Dr. M. Polanoschool is tweetalig. Nederlands en de Nederlandse Gebarentaal zijn instructietaal en doeltaal bij ons op school.
  • Betrokken
  • Betrokken

    Alle medewerkers zijn professioneel betrokken bij de leerlingen en hun ouders. Wij vinden het belangrijk dat leerlingen zich goed kunnen ontwikkelen. Daar zetten wij graag onze kennis en betrokkenheid voor in.
  • Expertise
  • Expertise

    De medewerkers weten veel over doofheid en slechthorendheid. Wij geven zelf regelmatig workshops of lezingen om onze kennis te delen. Taalonderwijs, leesonderwijs, sociaal emotionele vorming en didactiek is waar wij goed in zijn. 

  • Doelgericht
  • Doelgericht

    Alle leerkrachten werken met een OPP. Hierin staan alle doelen duidelijk omschreven. Twee keer per schooljaar gaan we na of de leerling de doelen haalt tijdens een groepsbespreking. Wij bespreken dit met de ouders.